Wat komt er kijken bij schade?

Hieronder beschrijven we het herstelproces overzichtelijk in drie stappen.

Schade melden

Allereerst meldt u de schade bij uw verzekeringsmaatschappij. Dat kunnen wij helaas niet voor u regelen. De verdere (administratie) handelingen wel.

Autoschade Pauwels is een A.A.S. schadehersteller. U kunt direct langsgaan maar beter is het om vooraf telefonisch een afspraak te maken. Zo heeft uw schadeherstelspecialist voldoende tijd en ruimte om de schade en alle zaken eromheen te bekijken. Tijdens deze afspraak wordt de schade aan uw voertuig vastgesteld.

Wij willen u vragen om de volgende documenten mee te nemen.

  • Rijbewijs
  • Kentekenbewijs
  • Groene Kaart

Na het gesprek zal een schaderapport opgesteld worden en kunnen we u vertellen hoe lang de reparatie gaat duren, of er onderdelen besteld moeten worden en welke kosten aan de reparatie verbonden zijn.

Hierna geeft u toestemming om uw voertuig daadwerkelijk te laten repareren. In overleg maken we een afspraak om uw voertuig te herstellen. Ook regelen we alles voor u met uw verzekeringsmaatschappij, helpen wij u met andere vragen en met het invullen van het schadeformulier.

Voertuig naar schadehersteller

Vervolgens brengt u uw voertuig naar de schadehersteller die deze vakkundig herstelt. U wordt op de hoogte gebracht van de herstelreparaties die worden verricht. Ook krijgt u vanzelfsprekend bericht over het tijdstip waarop uw voertuig kan worden opgehaald.

100% ontzorgd

Hierbij wordt u volledig ontzorgd. Zo kunt u uitgaan van gratis vervangend vervoer of een haal- en brengservice. Ook de administratieve afhandeling met uw verzekeringsmaatschappij wordt voor u geregeld.

Oplevering voertuig

U kunt uw voertuig op het afgesproken moment ophalen bij de schadehersteller. Deze afspraak wordt gemaakt voordat de herstelwerkzaamheden zijn verricht. Als uw voertuig niet op het afgesproken moment kan worden opgeleverd, wordt u hier tijdig van op de hoogte gesteld.

FOCWA-garantiebewijs

Uw voertuig wordt grondig gereinigd, gewassen en als nieuw opgeleverd. Ook krijgt u een nieuw schadeformulier en een FOCWA-Garantiebewijs. Dit bewijs geeft aan dat u vier jaar garantie krijgt op de uitgevoerde werkzaamheden door de schadehersteller.

Schade melden

Heeft u schade aan uw voertuig? Bel allereest uw verzekeringsmaatschappij. Dit mogen wij helaas niet voor u regelen maar na de melding staan wij volledig voor u klaar en regelen alles van A tot Z. U kunt direct een afspraak bij ons maken.

Afspraak met schadehersteller

Tijdens de eerste afspraak, oftewel de intake krijgt u antwoord op al uw vragen. De schade wordt grondig beoordeeld en samen plannen we een afspraak in voor het daadwerkelijk herstel van uw voertuig. Ook bieden we hulp bij het invullen van het schadeformulier. Als u deze niet meer in uw bezit heeft, kunt u hieronder het schadeformulier downloaden.

Schadeformulier